Sateinen eGamesin keskimatka – HYLÄTTY

Eilinen päivä meni Rajamäen Rykmentin kotikonnuilla jalkapallokentän laidalla. Pelit sujui meidän joukkueella vähän vaisusti ja tuloksena oli kolme yhden maalin niukkaa tappiota. Pelit kuitenkin paranivat loppua kohti ja turnaus jatkuu parhaillaan. Viimeisessä pelissä otin vähän pulttia kun vastustajan yhdellä pelaajalla oli mielestäni turhan rajut otteet.

Untitled

Tänään oltiin yhden pojan kanssa eGamesissa. Vettä satoi todella paljon heti aamusta, kisapaikalle ajellessa sade taukosi, mutta juuri starttihetkellä satoi taas reippaasti. No, sadehan ei suunnistusta pahemmin haittaa.

Untitled

Heti ykkösen kanssa oli ongelmaa. Rasti oli tiheikössä, enkä saanut siitä otetta. Kakkoselle meni hyvin ja siitä eteenpäin muutama rasti kanssa ihan ok:sti. Sitten seiskalle tuli iso virhe, juoksin huolimattomasti enkä tiennyt tarkasti missä olin. Jouduin korjaamaan väärästä mäestä. Tällä rastilla näin myös maailmanmestari Mårten Boströmin, joka oli koiran kanssa lenkkeilemässä kuntorasteilla. Näin jälkikäteen katsottuna seiskalle olisi tarjottu myös maukasta polkukiertoa mikä jäi metsässä näkemättä.

Sitten kasi-rasti ei löytynyt koskaan. Pyörin ja pyörin sitä etsiessäni ja luulin löytäneeni, mutta kävinkin väärällä rastilla ja suoritus hylättiin. Siitä myöhemmin lisää.

No, loppuradan rastit löytyivät ihan kohtalaisesti. Oli pitkä väli, jossa juostiin polulla kovaa. Samaan aikaan polulla oli sarjan voittaja, joka veti kovempaa, mutta ei nyt ihan epäinhimillisen kovaa. Sen verran on kärkeen vauhdissa eroa, se tuli selväksi. Suunnistustaidossa tietty vielä enemmän.

Loppuradan rasteilta ei siis mainittavaa raportoitavaa. Vähän oli sama tahti kuin yhdellä OK 77:n miehellä, mutta onneksi sain lopussa jätettyä. Loppusuoran vedin aika kovaa, paukkuja oli vielä jäljellä.

Leimantarkistuksessa ei tullut “ok:ta”. Jouduin siis asioimaan itkumuurille. Siellä toimihenkilö ärsyttävän iloisesti kertoi huonoja uutisia. Eli se rasti jota etsin kauan, oli lopulta väärä ja suoritus oli näin ollen hylätty. Okei.

Myöskään pojalla ei mennyt putkeen, oli etsinyt yhtä rastia kauan. Oltiin siinä repulla ja Mårten Boström tuli omalle repulleen viereen. Pyysin pojalle nimmaria ja Måre kaivoi repustaan fanikortin. Kiva!

Untitled

Sitten Lohjan Subwayn kautta kotiin.

Ainoa positiivinen asia kisassa oli se, että juoksu kulki tosi hyvin. Uusi kisapaino ja tehty juoksuharjoittelu ovat selvästi parantaneet tilannetta. Itse asiassa ihmettelin, kuinka hylätty aika oli kohtalaisen hyvä. Tein nimittäin ainakin 20 minuuttia virhettä. Mokani oli tänään suurpiirteinen suunnistus yhdistettynä kovaan vauhtiin. Maasto kun oli pienipiirteinen, niin ei siitä mitään tullut.

“Reittiä” voi katsella tästä.

Ensi viikonloppuna sitten uusi yritys SM-pitkällä.