Maanantairastien valmistelua

Viime viiko oli väliviikko kisoista, ei jaksanut lähteä Sipoon Susien järjestämiin HQ-kisoihin  eilen. Olin kuitenkin pitkänkin ajan metsässä katsomassa lähestyvien maanantairastien rastipisteitä. Näissä merkeissä meni sunnuntaina 3 h 40 min metsässä.

Olosuhteet metsässä olivat muuten loistavat, mutta kymmenet hirvikärpäset paidan alla ja niskassa eivät tuntuneet miellyttäviltä. Näin metsässä myös hirven ja käärmeen. Kanttarelleja valitettavasti en, vaikka viime vuonna samassa paikassa niitä oli jonkin verran.

Untitled
Tuonne kallionkoloon yksi rasti.
Untitled
Suunnistajan kavereita eli hirvikärpäsiä (paidan alla).

Untitled
Toinen kaveri.

Untitled
Suunnistuksessa maisemat ovat parhaimmillaan tällaisia.

Lauantaina oltiin vanhimman pojan kanssa Espoossa, Tapiolan sydämessä pelaamassa paikallista suurseuraa eli Honkaa vastaan. Voitettiin 1-7, vaikka BK-46:lla oli sen verran niukasti materiaalia mukana, että vaihtopelaajia ei ollut lainkaan. Pojat saivat siis hyvin peliaikaa! No, kyllä sitä nyt jalkapalloilija yhden pelin  jaksaa pelata täysillä.

Työasioissa olin viikolla Dipolissa puhumassa Kuntajohtajapäivillä.  Pistin merkille sielläkin, että Twitter lyö koko ajan yhä laajemmin läpi yhteiskunnallisen keskustelun ja ajankohtaisten asioiden jakamisen kanavana. Monet kaupunginjohtajat jakavat Twitterissä tietoa ajankohtaisista asioista.

Mikä parasta, olen juossut Karjaan legendaarisella pururadalla lenkkejä nyt jonkin verran. Ja jalka senkuin paranee tästä. Eli en oikeastaan tunne tätä pienimuotoista rasitusmurtuman esiastetta sääressä enää lainkaan. Toivottavasti tilanne pysyy tällaisena, tässähän alkaa kohta haaveilemaan Raatojuoksustakin.

Ensi viikolla sitten eGames Espoossa, seuraavalla viikolla Suomi-Espanja jalkapallo-ottelu sekä koukkupolvien pitkän matkan SM-kisat Nokialla.