Robotteja ja Lynxin Elokansalliset

Tämän viikon yksi  työjuttu oli se, kun kirjoittelin pienen blogin roboteista työpaikan blogiin. Pointti on se, että robotisaatio etenee ja robotit kehittyvät yhä nopeammin ja pystyvät yhä “ihmismäisempään työhön tai toimintaan”. Näitä pohdin tässä kirjoituksessa.

Suunnitusrintamallakin on ollut hyvä viikko. Keskiviikkona olin OK Raseborgin harjoituksessa Härkävuorella. Satoi vettä rankasti koko harjoituksen ajan, mutta se ei menoa haitannut. Rastit löytyi hyvin ja oli hyvä harjoitus.

Untitled

Kilpailukeskus oli rakennettu koulun urheilukentälle.

Tänään sitten Lynxin Elokansalliset. Tapahtumapaikkana Veikkola, joka on tuttu myös jalkapalloturnauksista. Oltiin liikkeeellä kahden miehen joukkueella yhteensattumien vuoksi. Täytyy muuten sanoa, että Veikkolan koulululla oli aika mahtavat liikuntapaikat.

Kilpailukeskus oli urheilukentällä, loppusuoran sai vetää Mondolla (tai mitä lie päällyste). Takaiskun oli se, että Inovien pohjalliset olivat jääneet kotiin. No, otin Salomoneista ja ne olivat jopa paremmat kuin Inovien omat.

Juoksin lähtöön pääsarjalaisen kanssa, pysyin hyvin mukana. Lähtö oli kirkkonummelalaisella omakotialueella, mutta heti päästiin kunnon metsään.

Ykkösväli oli hyvin hallussa, mutta juuri rastia lähestyttäessä iski uskon puute ja aloin kaartelemaan. Ehkä 3 min pummit siihen sitten. Kakkonen löytyi hyvin.

Kolmosella oli pitkä väli ja vedin sen varmasti, joskin valinta oli hidas. Vasemmalta olisi tarjottu peltoa ja tietä. Voi voi siinä ja ykkösen turoilussa meni ratkaisevat minuutit, jotka hävisin lopulta Laihian Lujan miehelle. Kolmonen kuitenkin löytyi varmasti kun juoksin kuviorajaa pitkin.

Sitten muutama rasti kuin telkka pönttöön ei mitään erityistä raportoitavaa niistä. Rastille 11 kun juostiin niin oli hienon hieno luotisuoraan istutettu koivikko jossa juostin. Kamera jos olisi ollut mukana niin olisin kuvannut.

Lopussa seurakaveri sai kiinni ja juostiin yhdessä ihan viimeiset rastit. Oli myös Hollolan Urhelijoiden mies samassa kyydissä. Noustiin lähes pystysuoraan 5 käyrää ja puheltiin, että ei jaksa loikkia. Melkoisesti hapotti jaloissa. Lopussa jäin valitettavasti kolmikon viimeiseksi vaikka oli mondo alla.

Sellaista. Sitten kotiin ja illan junnufutisotteluun todistamaan pojan hattutemppua ja BK:n voittoa hankolaisista.

Lynxin kisat oli hyvin järjestetty. Vaikka oltiin asumuksen välittömässä läheisyydessä, maasto oli kunnollista metsää. Kartalla olevat asiat löytyivät myös maastosta.

Päivän suunnistus oli oikein hyvä veto. Tällä kaudella onnistumiset ovat olleet harvassa. Kuntokin ehkä hivenen kohollaan kun olen jonkin verran uskaltanut jalkavaivoista huolimatta kuluttanut pururataa.

Ensi viikolla väliviikko kisoista, sitten eGames ja kohti SM-kisoja.