Viime viikonlopun kisoissa suunnistus sujui varsin hyvin parista mojovasta virheestä huolimatta. Niinpä oli helppo arvata, että tänä viikonloppuna oltiin taas toisessa äärilaidassa. Eli ei sujunut lainkaan.

Kilpailukeskukseen kuljettiin viljapellon läpi.
Tapahtumapaikkana Kankaanpää-rastit, maasto parin vuoden takainen SM-maasto. Päivä oli kuuma ja kisat todella pienet osallistujien määrällä mitattuna.
Vein pojan lähtöön ja juoksin omaan, toisessa suunnassa olleeseen lähtöön. Ehdin ihan hyvin muutaman minuutin marginaalilla.
Ykkösväli oli helppo, mutta pummasin jo sitäkin etsien rastia rinteestä liian aikaisin.
Kakkoselle pääsin kohtuullisesti, mutta oli kyllä vaikeuksia päästä sinuiksi kartan kanssa. Sama vaikeus jatkui kolmoselle mennessä, jossa aloin lukea rastiväliä edempää kuin missä olin, mutta huomasin sitten virheeni. Kolmoselle reitinvalinta oli jokatapauksessa liian suora, rastinotto olisi ollut helpompi alemmalla reitillä. Koukkua siis kolmoselle.
Nelosväli oli helppo ja siinä ei sentään ollut ongelmaa.
Viitonen oli pitkä väli. Vedin ihan hyvin, lopussa kaarsin liikaa oikealle, vaikka olisi ollut mahdollisuuksia ottaa tukevaa kirkontornia rinteessä olevista kivistä ja jyrkänteestä.
Kuutoselle helppoa, mutta samaistin väärin suon reunassa olevat kivet ja muut jutut.
Seiskalla oli peitteisyyttä ja juoksin vähän ohi.
Kasille sitten taas onnistuneesti.
Ysille pitkä väli, lähtö ja alku ihan ok. Sitten oksa iski silmään ja piilolinssi lensi mäkeen. Tuskin se silti oli syynä loppurastivälin tunarointiin. Juoksin hälläväliä tyyliin ja aloin kaartaa etelään, sitten en enää tiennyt missä olin ja haahuilin siellä aikani.Nyt kun katsoo gepsiä niin siellä olisi ollut varsin hyviä paikannuspisteitä tarjolla.
Samassa maastonkohdassa oli ainakin puolentusinaa suunnistajaa kyselemässä “missä ollaan”, enkä minä ainakaan osannut neuvoa.
Alkoi olemaan kiire, sillä kyyti kotiin painoi päälle. Niinpä lähdin hakeutumaan kohti maalia. Gepsistä näkyy, että melkein löysin vahingossa sille ysille.
Sitten nopeat pesu ja kotimatkalle.
Näin. Paremmalla keskittymisellä olisi ollut ihan helppo rata. Mikä lie, mahtoiko loman loppuminen haitata ajatuksia. Peitteinen maasto ei antanut armoa kun suunnistin huolimattomasti.
Viikon päästä sitten uusi yritys AM-pitkällä.
