Syksyn värejä Kaisaniemenpuistossa.
Maanantaina oli ohjelmassa yösuunnistusta Karjaan Uran maanantairastien “jatkoilla”. Maastona Forsbyang, jonka suurmuodot ja vähän pienemmätkin ovat melko tuttuja aiemmista harjoituksista. Mutta tämä ei yösuunnistuksessa välttämättä takaa täydellistä onnistumista.
Porukkaa oli melko paljon. Lähdin yhdessä Elviksen kanssa ja mentiin tietä pitkin ja piti jutella siinä samalla. Kyyti oli kuitenkin niin kovaa (katsoin gps:stä että jotain 4.30 vauhtia ylämäkeen), että en pystynyt puhumaan, enkä kohta enää seuraamaankaan. Niinpä itsenäinen oma suoritus alkoi ykköseltä.
Lampun (Lupine) kanssa oli ongelmia jo ennen lähtöä, eikä se metsässäkään toiminut moitteetta. Sellaista pikkuongelmaa vain, että lamppu sammuili vähän väliä. Sain sen kuitenkin katkaisimesta joka kerta uudestaan päälle.
Suunnistus sujui ihan ok, pari kiemuraa tein ja vähän ajauduin, mutta ihan tyytyväinen olin siihen, että välillä sujuu paremminkin. Reitti tässä. Huomenna samantapainen harjoitus Lövkullassa.
Tiistaina olin Turussa työasioissa ja kävin siellä myös lenkillä. Sellainen kymppi juostiin tohtori Saarisen kanssa Kupittaan ympäristössä.
Keskiviikon erikoistapahtuma oli vierailu MTV3:n Huomenta Suomessa. Teemana oli työurien pidentäminen. Tämä juttu studiolamppujen loisteessa oli ihan mielenkiintoinen kokemus.
Homma meni niin, että heräsin Karjaalla kello neljä ja ajelin pitkin pimeitä teitä Pasilaan. Siellä puolen Suomen vielä nukkuessa toimittajat ja muut olivat jo työn touhussa. Pieni maskeeraus, aamukahvit ja lähetyksen seuraamista. Toimittajan kanssa vaihdettiin pari sanaa. Odottelin omaa vuoroa ja sitten mainoskatkon aikana sisään. Mikit päälle. Kymmenen minuuttia suorassa lähetyksessä kului nopeasti. Kysymykset eivät olleet vaikeita, sanat tulivat helposti suusta. Sitten taas mainoksia ja uutiset. Kättelyt ja ulos. Kannustavia viestejä ropisi eri viestikanavia pitkin. Sitten työpaikalle ja arkisempiin rutiineihin.
Lauantain teemana oli iso jalkapalloturnaus Karjaalla, jossa yksi pojista oli mukana. Olin hivenen erilaisissa talkoohommissa. Ensinnäkin myymässä kahvilassa. Piti pinnistellä, kun laskin päässä, mitä ostokset maksavat ja paljonko pitää antaa takaisin kahdesta kympistä.
Toinen homma oli paistaa makkaraa. Siinä haasteena oli se, että välillä kukaan ei ostanut makkaraa, jolloin ylikypsää makkaraa jäi ritilälle isoja määriä. Sitten yhtäkkiä kaikki ryntäsivät ostoksille 20 makkaraa katosi hetkessä ritilältä ja piti myydä ei-oota. Kun tähän vielä lisää ongelmat grillin päälläpysymisen kanssa sekä jäiset makkarat voi sanoa, että haasteensa oli tässäkin “ammatissa”.
Kolmas tehtävä turnauksessa oli kuvaaminen. Tätä ei ole tänä kesänä tullut paljoa harrastettuakaan. Kuvaukset onnistuivat ihan kohtalaisesti ja paranivat vielä pienellä croppauksella.
Eli voi sanoa, että varsin monipuolinen viikko on takana vaikka ei ole vielä edes päättynytkään.

