Taisi olla kauden viimeinen tai ainakin toiseksi viimeinen suunnistus kun maanantaina kävin Uran yörasteilla. Suunnistus meni vähän kehnosti, pummasin pitkään ja hartaasti yhtä rastia radan alkupuolella ja maku meni vähän siinä. Raahustin radan loppuun mutta en ottanut aikaa. Ratamestari oli laatinut hienosti usein käytettyyn ja siten tuttuun maastoon varsin vaihtelevan radan.
Kotiinlähtiessä tuli vielä takaisku kun peruutin auton ojaan. Työntämällä se ei sieltä lähtenyt, vaikka muutaman miehen voimin yritettiin. Pienen miettimisen (missä se vetokoukku olikaan) jälkeen auto vedettiin ylös toisen suunnistajan autolla (Skoda). Tilanteesta olisi saanut hyvän tilannekuvan tai -videon, mutta jäi siinä tohinassa ottamatta.
Keskiviikkona olin työreissulla Rovaniemellä. Siellä tein aamulenkin “siltojen kautta”. Tosiaan unohdin Garminin kotiin ja gps-reitin saamiseksi jouduin asentamaan harrastelijoiden suosiman Sports Trackerin kännykkään. Kuulemma siltojen kautta juokseminen on suosittu lenkki Rovaniemellä. Lähdin liikkeelle aamuhämärissä, hieman oli lunta maassa ja jäätä, mutta juokseminen sujui tosin hyvin. Aika paljon oli pyöräilijöitä liikkeellä, yhtään Ounasvaaran HS:n tuulipukua ei tullut vastaan. Hiukan pummasin tuolla yhdellä isolla rampilla, kun ei ollut karttaa mukana.
Pientä syyslomaa sitten pidin loppuviikosta, oltiin erinomaisessa turkkilaisessa ravintolassa (Ani) syömässä Helsingissä ja tänään Heurekassa, joka oli mallikas paikka. Ens viikolla olis sitten varmaan legendaarinen kansalaisopiston äijäjumppa ensimmäistä kertaa ohjelmassa tältä syksyltä ja sunnuntaina ellei kelit mene ihan hirveäksi kansallinen suunnistuskisa Hämeenlinnassa.
