Yösuunnistuskauden avaus

Aloitetaan työasioista. Loppuviikosta kirjoittelin työpaikan blogiin kirjoituksen ergonomiasta. Pointtina se, että ergonomiaa ajatellaan nykyisin laajemmin kuin pelkästään fyysiseen toimintaympäristöön liittyvänä asiana. Keskeistä myös se, että ajan oloon ergonomiset kysymykset muuttuvat. Juttu on luettavissa täällä.

Untitled

Urheilullisesti isoin juttu oli se, että aloitin yösuunnistuskauden Lohjan Harjulla. Siellähän polkuja riittää, joten suunnistus on aika helppoa, ellei sitten sekoile niissä poluissa. Juoksin 6 km radan ilman suurimpia sähläyksiä. Poluilla ja metsässä oli hieno juosta, ilma oli leuto. Suorituksen aikana alkoi sataa ja lopuksi satoi ihan kaatamalla. Yösuunnistuksen reitti tässä.

Ennen tuota suunnistusta olin Masalassa katsomassa pojan sarjapeliä. Tunnelmat olivat osin kiihkeät kun peli oli tasainen ja tuomari (ainakin karjaalaisten mielestä) paikallisten puolella.

Eilen olin nelisen tuntia Harabölessä laittamassa huomisten maanantairastien rasteja metsään. Pari pohdin vähän kauemmin, että mihin se rasti itse asiassa kuuluu tulla. Huominen päivä menee sitten loppujen rastien viemisessä ja varsinaisessa tapahtumassa. Lopuksi vielä haen rasteja sen minkä illalla kerkiän.

Sillä tiistaina on edessä tositoimet, eli AM-yö Masalassa. Ja reilun viikon päästä SM-yö.

Pitkästä aikaa myös bloggaus ruokapuolella.