Silja-rasteilla kohtuukisa

Tänään sitten suunnistuksellisen pitkän viikonlopun viimeinen tapahtuma eli Silja-rastit Paimiossa. Taas hieno keli, lämmintä lähes 20 astetta. Koko perhe kannustamassa.

Kisa meni kokonaisuudessaan ihan hyvin, eli mitään valtavan suurta katastrofia ei tullut mihinkään kohtaan. Kylläkin tuli pientä virhettä aika paljonkin. Eli se viimeinen tarkkuus, jolla telkkä menee pönttöön, oli tällä kertaa vähän hakusessa. Lisäksi pehmoilin yhdellä helpolla välillä ja menetin siinä varmaan pari sijaa. Pienellä koukkailulla ja pyörimisellä kaikki rastit kuitenkin löytyivät ja kilometrivauhti oli puolisen minuuttia parempi kuin toissapäivänä Yläneellä.  Kilometrivauhti sellaista hieman päälle 11 min/km.

Maastossa oli tänään parissa kohtaa aika tiukkaa tiheikköä, toisaalta oli yksi “jännä” väli,  jossa kartta oli melko valkoinen. Radan lopuksi vielä pudotus erittäin jyrkkään alamäkeen kilpailukeskukseen ja se oli siinä.

Silja-rastien reittihärveli.

Hevoskuurin juttu Silja-Rasteista.

Nyt on kausi avattu kunnolla, eikä huonosti lainkaan (Ankkurirasteja ei lasketa). Pari viikkoa olisi treenitaukoa ennen Karhurasteja. Päätin myös osallistua Rastivarsojen keski-matkaan toukokuussa. Sen jälkeen sitten Prismarastit.

Täällä muuten kuvia FinnSpringistä.

Pääsiäisenä on tehty muutakin kuin suunnistettu, oltu mm. Tammisaaressa (Ramsholmen) picnicillä.

Allekirjoittanut Tammisaaressa.