Huonon kauden huono päätös

Tänään oli kauden päätöskansalliset Tervakoskella/Janakkalassa/Hämeenlinnassa missä lie. Aika pienet kansalliset oli, syyssää mitä mainioin, ei satanut mitään ja oli lämmin. Pelkällä T-paidalla pystyi suunnistamaan.

Olin reissussa yksin, puolentoista tunnin matka oli kisapaikalle. Matkalla kuuntelin Jenni Vartiaisen uutta levyä, joka on ihan kohtuullinen. Lapsetkin jaksavat kuunnella, ainakin kakkosbiisiä.

Tulin kisapaikalle (ks. kuva) ja pellolla raikasi Lauri Tähkä, joka sitten vaihtui nopeasti Jukka Poikaan.

kuva

Menin lähtöön ja kisa käyntiin. Valitettavasti ykkäsrasti ei ilmoittautunut millään. Sinnepäin johti ihan mukava ura, jota en sitten kuitenkaan pystynyt hyödyntämään loppuun saakka. Pyöriskelin aikani enkä hahmottanut oikein mitään suuriakaan juttuja joita olisi ollut tarjolla. Ohi kiisi takaa lähtenyt Loukkis. Kooveen miehellä oli myös ykkönen vähän hukassa ja hetken oltiin yhdessä. Sitten sain kiinni isosta jyrkänteestä ja siitä suoraan rastille. Aikaa meni varmaan vartti eli koko kisa oli sitämyöten taputeltu.

Siitä sitten eteenpäin. Kakkonen löytyi aika hyvin, hiukan pyörin oikeaa jyrkännettä hakemassa. Kolmoselle piti mennä tien kautta, mutta en päässyt edes tiellä ja menin jyrkänteiden alta. Huono väli.

Kisa jatkui välillä hyvin ja välillä huonosti. Yleensä huonosti. Metsässä oli todella liukasta ja jopa pimeää tiheissä paikoissa. Maasto oli “hämäläistä” eli rytöä, pienipiirteistä ja vähän peitteistäkin. Loppua kohti meno parani ja pääsin maaliin, suoritus ei tosin ollut keskinkertainenkaan.

Kohtia kohtia sitten, Kytäjällä kävin kaupassa.

Kausi oli sitten siinä. Ei ole mennyt yhtään hyvin, nimenomaan suunnistus on sujunut huonosti tänä vuonna. Syitä siihen pohdin lähitulevaisuudessa julkaistavassa kausianalyysissä. Ens kauelle pitää kyllä keksiä jotakin uutta.