Eilen suunnistuksen SM-kilpailut Alastarolla. Hieno kuiva keli, ei yhtään kylmä.
Lyhyesti sanottuna kisa meni huonosti. Tein 3 isompaa virhettä (ykköselle, neloselle ja kympille) ja lisäksi pienempää koukkailua. Joku pieni hetki näiden välissä meni kohtalaisesti. Rämmin huonokulkuisessa maastopohjassa hitaasti.
Muillakin oli vaikeaa. Olin mennyt pitkää ykkösväliä kolmanneksen kun jo kyseltiin, missä ollaan. Tuossa vaiheessa vielä osasin vinkata. Myöhemmin yksi jalkansa muljauttanut kyseli, missä ollaan ja mistä pääsee pois. Monen muunkin kanssa pääsi juttusille samasta aiheesta.
Ei tuosta kisasta oikein muuta ole kerrottavaa. Kisafiilikset oli sinällään hyvät, ostin Keltamäeltä uudet Inovit vanhojen risaksi menneiden tilalle. Kyselin kannattaisiko kengistä (neljä nastaa lähtenyt irti) reklamoida valmistajalle (en ollut ostanut hajonneita Keltikseltä). Kuulemma ei kannata. Inovit on ihan hyvät kengät, mutta elinkaari on aika lyhyt. Uusia kun koitin niin huomasi, että vanhojen muotoilu ja ominaisuudet on kyllä olleet mennyttä kalua jo jonkin aikaa.
Lisäksi ostin Neonsportista uuden Suunnon peukkukompassin, koska vanhaan oli ilmestynyt kupla. Tällä kaudella on joutunut ostamaan jo kaksi uutta kompassia, koska aikaisemmin kesällä yksi joutui yliajon kohteeksi.
Pari kisaa olisi jäljellä. Oravatonni ja sitten Hämeenlinnassa kansalliset. Raatojuoksu jää väliin. Siten alkaa satsaus ensi kauteen. Jotain uutta pitäisi keksiä. Tämä kausi on ollut tosi hankala.

