Vaikka suunnistuskausi oli “menestyksen” osalta pettymys, liikuntaa on tänä vuonna kertynyt ihan mukavasti. Jos pysyn loppuvuoden päivät terveenä, saan kasaan 300 tuntia urheilua vuodelle 2013. Näin tavoite tulisi täyteen. Raportti koko kauden harjoittelusta tulossa vuodenvaihteessa.
Lumettomuus vaivaa Etelä-Suomea. Tästä on sekä hyötyä että haittaa. Plussana tietenkin se, että juokseminen sulilla keleillä on mahdollista. Jopa suunistamiseen on loistavat edellytykset. Hiidenkiertäjien sprinttisuunnistus-sarjalle on näin hyvät puitteet. Juoksua olen harrastanut erityisesti Karjaan pururadalla. Ajatuksena se, että kovan alustan välttäminen säästelee jalkoja.
Huonona puolena lumettomuudesta on se, että lähestyvään Pirkan hiihtoon ei kerkeä järin paljon treenata. Hiihtokilometrit ovat nolla. Muutama sata kilsaa olisi hyvä saada alle, muuten Pirkassa on vaikeaa vaikka kunto olisikin kohtuullinen muuten.
Uutena urheilullisena avauksena on ollut se, että olen käynyt salilla. Ja vieläpä se, että salilla olen juossut matolla vauhtikestävyystyyppisiä harjoituksia. Kunto vaikuttaakin olevan ihan kohtuullinen tässä vaiheessa kautta.
Jouluviikolla ohjelmassa Hiidenkiertäjien perinteinen Kinkunsulatussuunnistus ja muuten omatoimista harjoittelua.
Olen muuten avannut uuden blogin. Blogin nimi on Rantaradan varrelta ja se keskittyy ajankohtaisiin asioihin. Ensimmäisenä kirjoituksena esittely Jorma Ollilan kirjasta Mahdoton menestys. Muista myös ruokablogi Raaseporilainen keittiö.
